لیست مترجمان روسی در تهران و شهرستان ها

امروزه در سطح کشور در شهرهای مختلف ازجمله تهران مترجمان رسمی و تخصصی زیادی به‌صورت فردی و گروهی فعالیت دارند. مترجمان رسمی روسی در دارالترجمه‌های رسمی فعالیت داشته و مترجمان تخصصی هم می‌توانند غیرحضوری و هم حضوری در دارالترجمه فعالیت داشته باشند. زبان روسی ازآنجایی‌که در کشور ایران اهمیت بالای دارد و تقاضای ترجمه نیز برای این زبان بالا است لذا مترجمان زیادی نیز به فعالیت در این زبان مشغول هستند. ما در این مطلب به معرفی برخی مترجمان روسی در ایران خواهیم پرداخت.
مترجمان روسی در تهران

لیست مترجمان روسی در تهران و شهرستان‌ها

در این لیست به‌صورت خلاصه به معرفی برخی مترجمان رسمی روسی می‌پردازیم لازم به ذکر است این لیست بروز می‌باشد درصورتی‌که مترجم رسمی روسی هستید و در این لیست درج نشده‌اید لطفاً از طریق نظرات نام خود و کد رسمی خود را ارائه کنید.

آخرین بروزرسانی: فروردین 1402


آشنایی بیشتر با زبان روسی

زبان روسی جزء 5 زبان اصلی و پرمخاطب جهان است. جالب است بدانید در حال حاضر زبان روسی در 11 کشور صحبت می‌شود. لیست کشورهایی که به زبان روسی صحبت می‌کنند در سایت مرجع ویکی‌پدیا آمده است لذا از توضیح اضافه در این بخش خودداری خواهد شد. روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای ابرقدرت و پیشرفته جهان در صنعت نظامی و فناوری است لذا متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به کشور روسیه را داشته و از طرفی علاقه‌مند به مراودات تجاری و علمی با افراد روسی هستند.

ترجمه روسی به فارسی

خدمات ترجمه روسی به زبان فارسی در دارالترجمه روسی قابل انجام است این خدمات بیشتر در دسته ترجمه‌های تخصصی قرار می‌گیرد و معمولاً مترجمان تخصصی روسی اقدام به ترجمه روسی به فارسی می‌نمایند. ازجمله خدماتی که در دسته ترجمه‌های تخصصی گنجانده می‌شود شامل برخی موارد زیر است:
  • ترجمه کتاب روسی به فارسی
  • ترجمه مقاله روسی
  • ترجمه فیلم روسی
  • ترجمه متون پزشکی به زبان روسی
  • ترجمه متون حقوقی به روسی
  • ترجمه مالی و حسابداری

ترجمه رسمی روسی

این خدمات همان‌طور که از نام آن مشخص است بایستی توسط مترجم رسمی روسی انجام شود. بسیاری از متقاضیانی که قصد اخذ ویزای روسیه رادارند بایستی تا برخی مدارک خود را به زبان روسی ترجمه نموده و سپس برای اخذ ویزای آن را به سفارت روسیه ارائه دهند.

نکته: درصورتی‌که قصد ترجمه مدارک به روسی رادارید لازم به ذکر است این خدمات به‌صورت رسمی به همراه تاییدات در دارالترجمه رسمی پارسیس انجام خواهد شد.

اعزام مترجم همزمان روسی برای جلسات و همایش‌ها

یکی از خدماتی که دفتر ترجمه رسمی ما برای مشتریان عزیز ارائه می‌کند ارائه خدمات ترجمه شفاهی روسی و اعزام مترجم هم‌زمان روسی خواهد بود. لازم به ذکر است درصورتی‌که قصد برگزاری جلسات کاری با شرکای روسی و یا همایش‌های بین‌المللی را دارید مترجمان هم‌زمان روسی ما باتجربه بسیار حرفه‌ای آماده ارائه بهترین خدمات تضمین‌شده به شما عزیزان خواهند بود.

چالش‌های پیش روی ترجمه روسی به فارسی

ازآنجایی‌که هر زبان طی سالیان متوالی ممکن است دچار تغییرات خاصی شود و به‌نوعی دامنه واژگان جدیدی به آن اضافه شود زبان روسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. انتخاب معادل کلمات از روسی به فارسی و با زبان فارسی به روسی بایستی توسط مترجم حرفه‌ای انجام شود. لذا به‌صورت کلی ترجمه روسی بایستی به‌روز و مطابق با هنجارهای اجتماعی انجام‌شده و به‌نوعی بومی‌شده باشد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترجمه آگهی تغییرات

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان