لگالایز کردن مدارک چیست و نحوه لگال مدارک سفارت آلمان

اگر برای اولین بار است که با کلمه لگالایز کردن مدارک برخورد کرده‌اید و نمی‌دانید نحوه لگالایز کردن مدارک برای سفارت و امور مهاجرت به چه صورت است ما در این مطلب شما را با لگالایز مدارک آشنا کرده و 4 مرحله اصلی آن را شرح می‌دهیم. اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی ازجمله آلمان را دارید مطمئناً این مطلب به درد شما خواهد خورد. لطفاً تا انتها با ما همراه باشید.

لگالایز مدارک برای سفارت آلمان

لگالایز کردن مدارک چیست؟

مفهوم لغوی لگالایز یا همان لگالیزیشن (Legalization) به معنی قانونی کردن خواهد بود. لگال مدارک همان تصدیق و قانونی شدن مدارک و اسناد شما است. کشور آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان و یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی مقصد مهاجران بسیاری از سراسر جهان بوده که هرسال با نرخ رو به رشدی روبرو خواهد بود. به همین دلیل جمهوری فدرال آلمان برای بهینه کردن مساله پذیرش افراد مدارک آن را لگال سازی کرده تا اعتبار اسناد و مدارک آن‌ها تأیید شود.

در حالت کلی مدارک بسیاری ازجمله شناسنامه، مدارک علمی و تحصیلی و حتی برخی اوراق قضایی امکان لگالایز شدن را داشته و اعتبار آن در کشور آلمان نیز مورد تأیید خواهد بود.

با انجام مراحل لگال سازی مدارک شما می توانید هنگام مهاجرت از امتیازات ویژه آن برخوردار باشید. البته بد نیست بدانید که لگال مدارک محتوای داخل مدارک و اسناد را تأیید نمی‌کند و فقط قانونی بودن صدور آن را مشخص خواهد کرد.

چه مدارکی امکان لگالایز شدن را دارند؟

به لطف مراودات سیاسی با کشور آلمان به‌طور کل برخی مدارک زیر امکان لگالایز شدن را خواهند داشت تا متقاضیان با خیال آسوده از اعتبار مدارک در کشور خارجی بهره‌مند شوند.
  • مدارک و اسناد هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت و هرگونه مدارک احوال شخصیه
  • گواهی‌ها و اوراق قضایی
  • سند ملکی
  • برگه‌ها و وکالت‌نامه‌های رسمی
  • انواع مدارک تحصیلی و دانشگاهی
نکته: برای قانونی بودن مدارک باید یکی از 2 شرط زیر واقع باشد:
  1. مدارک در کشور صادرکننده دارای مهر تأیید Hague apostille باشد.
  2. کشور مبدأ و مقصد دارای معاهدات و مراودات در حوزه تأیید مدارک باشند.

4 روش لگالایز کردن مدارک برای سفارت آلمان

در این بخش به‌صورت خلاصه به شما متقاضیان عزیز که قصد مهاجرت به آلمان رادارید و می‌خواهید مدارک شما قانونی و تکمیل‌شده باشد 4 روش تصدیق مدارک را به شما معرفی می‌کنیم.

روش اول لگالایز مدارک

در این روش که درواقع مهم‌ترین روش نیز به‌حساب می‌آیند بایستی به دنبال بهترین دارالترجمه آلمانی مورد تأیید سفارت آلمان باشید و یا اینکه در اینترنت به دنبال جستجوی بهترین مترجم رسمی آلمانی باشید تا ابتدا مدارک شما را ترجمه رسمی نمایند. در مرحله بعدی پس از ترجمه بایستی تاییدات نهادهای داخلی را بگیرید.

روش دوم

در مرحله دوم پس از ترجمه رسمی انواع مدارک برای لگالایز شدن بایستی اقدام به گرفتن تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نمایید. اخذ مهر دادگستری و وزارت به دو شکل انجام می‌شود یکی اینکه خود مترجم رسمی این کار را انجام می‌دهد و دوم اینکه خود شما می‌توانید شخصاً با ارائه اصل مدارک تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه را دریافت کنید.

روش سوم

یکی از مهم‌ترین مراحل برای لگال مدارک این است که بایستی اقدام به اخذ نوبت از نماینده سفارت آلمان یعنی سایت ویزامتریک نمایید. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید از سایت ویزامتریک نوبت گرفت پیشنهاد می‌کنیم لینک زیر را مطالعه نمایید.

روش چهارم

پس از اخذ نوبت از ویزامتریک بایستی به همراه اصل مدارک و ترجمه رسمی آن‌ها در محل موردنظر حاضر بوده تا مدارک شما تأیید و تصدیق شوند. لازم به ذکر است هنگام مراجعه حتماً بایستی پول نقد به یورو همراه داشته باشید.

هزینه لگالایز کردن مدارک سفارت آلمان

این هزینه‌هایی که در پایین شرح داده‌شده بر اساس استناد به سایت ویزامتریک خواهد بود.
  • هزینه تصدیق تمامی مدارک و اسناد توسط سفارت به مبلغ 30 یورو
  • هزینه تأیید کپی همه مدارک توسط سفارت به مبلغ 25 یورو
  • هزینه تهیه کپی از مدارک هر صفحه 30 سنت
  • هزینه خدمات ویزامتریک برای تصدیق مدارک به مبلغ 8 یورو
  • هزینه ویزامتریک برای کپی برابر اصل کردن مدارک 11 یورو

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه آگهی تغییرات