آشنایی با نحوه دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای انجام ترجمه رسمی

اگر به‌عنوان دانشجوی دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم می‌باشد و قصد دارید اقدام به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود نمایید اولین کاری که بایستی برای ترجمه رسمی مدارک خود انجام دهید تأییدیه قانونی سامانه سجاد خواهد بود؛ زیرا درصورتی‌که تأییدیه سجاد را نداشته باشید هیچ دارالترجمه‌ای امکان ترجمه مدارک شما را نخواهد داشت. ما در این مطلب شما را در مورد نحوه اخذ تأییدیه سجاد برای ترجمه رسمی راهنمایی می‌کنیم. لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.
دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

سامانه سجاد چیست؟

منظور از سامانه سجاد همان سامانه جامع امور دانشجویان کشور بوده که به آدرس Portal.saorg.ir فعال می‌باشد. لازم به ذکر است تمامی دانشجویانی که در داخل کشور و یا خارج از کشور در حال تحصیل می‌باشند می‌توانند از خدمات سامانه سجاد استفاده کنند. در سامانه سجاد امکان ثبت‌نام و دریافت نام کاربری به همراه رمز عبور وجود داشته لذا از این طریق می‌تواند از امکانات مختلف آن استفاده کرد.

تأییدیه سامانه سجاد برای چه دانشگاه‌های انجام خواهد شد؟

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در ابتدای مطلب ذکرشده است این تاییدات قانونی برای تمامی مؤسساتی انجام می‌شود که مستقیماً زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارند لذا دانشگاه‌هایی چون دانشگاه‌های سراسری روزانه و یا شبانه، دانشگاه‌های پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی ازجمله این موارد خواهند بود.

راهنمای اخذ تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

لازم به ذکر است اگر برای اولین بار از این سامانه استفاده می‌کنید بایستی یکسری مراحل را به‌صورت گام‌به‌گام طی کرده تا بتوانید تأییدیه لازم را دریافت نمایید. ابتدا بایستی از طریق سایت Portal.saorg.ir اقدام به ثبت‌نام نمایید. پس از ثبت‌نام با نام کاربری و رمز عبور وارد نام کاربری خود شوید. حال با استفاده از منوهای داخل سایت می‌توانید وارد بخش تأییدیه تحصیلی شوید.

از منوهای بالا وارد بخش تأییدیه تحصیلی شوید

برای ورود به بخش تأییدیه مدارک برای ترجمه رسمی ابتدا پس از ورود به پروفایل کاربری وارد بخش اداره امور کل دانشجویان داخل شده و ازآنجا وارد بخش تأییدیه مدارک تحصیلی شوید. پس از طی کرد این مرحله 3 بخش را بایستی پشت سر بگذارید.

  • بخش اول مربوط به قوانین و موارد مربوط به دانش‌آموختگان خواهد بود.
  • بخش دوم بایستی مشخصات دقیق مقطع تحصیلی خود را وارد کنید.
  • بخش سوم نیز بایستی برخی اطلاعات تکمیلی را ازجمله علت ترجمه رسمی، اطلاعات دانشگاه و سال آخر مدارک تحصیلی و همچنین برخی اطلاعات دیگر را به ترتیب وارد نمایید.

در انتها می‌توانید فایل موردنظر را آپلود کرد و درخواست خود را ارسال کنید. البته قبل از ارسال بایستی وضعیت دقیق تحصیلی خود را مشخص نمایید.

مدت‌زمان دریافت تأییدیه تحصیلی سامانه سجاد

این سؤال بسیاری از متقاضیانی است که قصد ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود را در دارالترجمه رسمی دارند. لازم به ذکر است هم‌اکنون برای دریافت تأییدیه تحصیلی سامانه سجاد بایستی حدوداً 14 روز یا دو هفته منتظر باشیم تا کد سجاد برای ما ارسال گردد. پس از دریافت کد و یا همان تأییدیه شما می‌توانید برای انجام خدمات ترجمه به دفتر ترجمه رسمی مراجعه کنید.

کلام آخر:

ما به‌عنوان دفتر ترجمه رسمی قادریم تمامی مدارک شما را اعم از مدارک دانشگاهی در مقاطع مختلف را ترجمه رسمی نموده و درصورتی‌که لزوم تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه را نیز دریافت کنید. لازم به ذکر است این خدمات در کمترین زمان ممکن توسط مترجم قسم‌خورده و رسمی انجام خواهد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم