ترجمه مدارک برای ویزای شنگن در دارالترجمه رسمی

امروزه دریافت ویزای شنگن یکی از مهم‌ترین ویزاهایی که متقاضیان می‌توان آن را درخواست دهند. ویزای شنگن ازجمله ویزای است که با استفاده از آن می‌توان به‌تمامی کشورهای عضو اروپا سفر کرد. به این منظور با استفاده از یک ویزا شما می‌تواند به مدت مشخص‌شده در کشورهای عضو شینگن وارد شوید.

اگر شهروند ایرانی هستید و می‌خواهد ویزای شنگن دریافت کنید بد نیست بدانید می‌توانید به 26 کشور ازجمله کشورهای آلمان، یونان، مالت، سوئد، بلژیک، ایسلند، نروژ، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیختن‌اشتاین، پرتغال، اتریش، هلند سوئیس، مجارستان، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، دانمارک، فنلاند، لوکزامبورگ، اسلواکی، فرانسه لیتوانی و اسلوونی سفر نمایید. برای دریافت ویزای شینگن شما نیاز به ارائه برخی مدارک به یکی از سفارت‌های کشور عضو شنگن دارید؛ بنابراین بایستی از طریق یک کشور اقدام کنیم. لازم به ذکر است برای صدور ویزای شنگن بایستی مدارک خود را به‌صورت رسمی ترجمه نمایید. این خدمات در دارالترجمه رسمی توسط مترجم قسم‌خورده قابل انجام است.

ترجمه مدارک ویزای شنگن

مدارک ویزای شنگن چه می‌باشند؟

به‌صورت کلی مدارکی که برای دریافت این ویزا استفاده می‌شوند به دودسته کلی تقسیم‌بندی خواهند شد.

  1. مدارک مالی، مدارک مربوط به ملک، مدارک شغلی و همچنین مدارک هویتی
  2. فرم آنلاین درخواست ویزا
درصورتی‌که نیاز به ترجمه رسمی مدارک به زبان‌های مختلف را دارید لازم به ذکر است می‌توانید این درخواست را از طریق دارالترجمه رسمی پارسیس در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

در ادامه بد نیست بدانید مدارکی که توسط مترجمان رسمی قوه قضاییه ترجمه می‌کنید معمولاً بایستی توسط دادگستری و وزارت امور خارجه ترجمه شوند.

ویزای شنگن خود را از چه طریقی دریافت کنیم؟

همان‌طور که قبلاً نیز در ابتدای این مطلب ذکر کردیم ویزای شنگن را بایستی تنها از طریق یکی از کشورهای عضو شنگن درخواست کنیم. فرقی نمی‌کند هر کشوری که عضو شنگن باشد شما می‌توانید از طریق سفارت آن اقدام نمایید.

بر اساس نوع ویزای درخواستی شما در کشورهای عضو شنگن شما می‌توانید 3 نوع را انتخاب کنید که به شرح زیر خواهد بود:

ویزای شنگن یکبار ورود

همان‌طور که از نام آن مشخص است با استفاده از این ویزای تنها می‌تواند یک‌بار اجازه ورود به کشور موردنظر را داشته باشید.

ویزای شنگن دوبار ورود

با استفاده از این ویزا می‌تواند 2 مرتبه به کشور موردنظر خود وارد شوید.

 ویزای سه بار ورود به حوزه شنگن

با استفاده از این ویزا نیز شما می‌توانید به‌تمامی کشورهای حوزه شنگن سه بار وارد شوید.

هرکدام از این ویزاها شرایط خاص خود را دارند بر همین اساس زمانی که قصد خود را از ورود به کشورهای حوزه شنگن مشخص کردید می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از این نوع ویزاها را درخواست دهید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای شینگن

ما در اینجا مدارک موردنیاز شمارا برای اخذ ویزای شنگن آورده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه نمایید.


مدارک شغلی

همان‌طور که از نام آن مشخص است تمامی افرادی که درزمینهٔ خاصی فعالیت دارند. بایستی مدارک مربوط به شغل خود را نیز ارائه کنند.

خویش‌فرماها

مدارک مربوط به این دسته شامل پرداختی‌های مالیاتی و یا حتی مجوز محل کار اعم از مجوز ثبت شرکت خواهد بود.

کارمندان

کارمندانی که قصد ورود به کشورهای حوزه شنگن را دارند بایستی با توجه به شرایط کاری برخی مدارک ازجمله برگه استخدام، گواهی اشتغال و یا حتی فیش حقوقی خود را ترجمه کرده و به سفارت کشور مقصد ارائه کنند.

بازنشستگان

دریافت ویزای شنگن برای بازنشستگان نیز امکان‌پذیر است این عزیزان می‌توانند از طریق سازمان بازنشستگی کل کشور مدارک مربوط به بازنشستگی خود را دریافت کرده و به کشور مقصد ارائه کنند. جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانید به بخش ترجمه رسمی حکم بازنشستگی مراجعه نمایید.

دانش‌آموزان‌

درخواست ویزای شنگن برای دانش آموزان نیز شرایط خاص خود را دارد این عزیزان نیز می‌تواند با ارائه گواهی تحصیلی و مدارک تحصیلی خود اقدامات لازم را برای دریافت ویزا انجام دهند.

افراد عادی

برخی افراد نیز که یا خانه‌دار هستند و یا حتی شغلی ندارند می‌توانند با ارائه مدارکی چون ترجمه سند ازدواج اقدامات لازم را انجام دهند.

خرید و رزرو بلیط

دقت کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی هنگام دریافت ویزا از افسر پرونده ارائه کنید بلیط رفت و یا برگشت شما خواهد بود. بایستی تاریخ دقیق رفت‌وبرگشت شما برای افسر پرونده از قبل مشخص باشد تا ویزای مربوطه دقیقاً مطابق با درخواست شما انجام شود.

مدارک یا واچر رزرو هتل یا اجاره خانه

مهم‌ترین بخش دریافت ویزا این است که بایستی تمامی مدارک اقامتی خود را اعم از واچر هتل، اجاره منزل و یا اقامت در پانسیون بایستی در اختیار مأموران سفارت قرار گیرد.

فیش پرداخت هزینه‌های درخواست ویزای شینگن

این رسید زمانی که در سفارتخانه موردنظر حضور دارید، بعد از پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا به شما داده‌شده. در طی مراحل اخذ ویزا، این رسید ضمیمه پرونده می‌شود.

دو الی سه قطعه عکس

مشخصات عکس شما بایستی به فرمت عکس پاسپورت نزدیک باشد اما شبیه عکس پاسپورت نباشد ولی بایستی پس‌زمینه سفید داشته و در سایز ۳.۵*۴.۵ گرفته‌شده باشد. دقت کنید مدت‌زمان عکس بایستی دقیقاً مربوط به 6 ماهه گذشته شما باشد و با چهره شما همخوانی داشته باشد.

ارائه گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی

گذرنامه باید دست‌کم ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی داشته باشد.

داشتن تمکن مالی و گروش حساب

برای دریافت برکه تمکن مالی بایستی به بانک خود مراجعه نموده و از حداقل سه تا شش ماه اخیر حساب خود مدارک داشته باشید. دقت کنید این اطلاعات مالی شما بایستی به واحد یورو باشد چون شما درخواست ویزای شنگن رادارید و حتماً برگه تمکن مالی شما بایستی به امضای رئیس شعبه برسد.

فرم درخواست ویزای شینگن

تمام افرادی که قصد مسافرت به حوزه شینگن را داند، باید فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنند. حتی کودکان نوزادان هم باید این فرم را داشته باشند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم