ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای روسیه به همراه تاییدات

روسیه به عنوان یکی از پهناورترین کشورهای جهان بوده که دارای جاذبه های گسترده فرهنگی و توریستی است. از شهرهای تاریخی گرفته تا روستاهای زیبا این کشور میراث غنی از هنر و فرهنگ را در خود جای داده است. فرقی نمیکند که طرفدار هنر باشید و یا فرهنگ زندگی کشور روسیه نیز با هر سلیقه ای سازگار خواهد بود. به دور از تنش های اخیر که بین روسیه و اوکراین جنگ ایجاد شده اما این کشور انصافا برای مهاجرت و تحصیل برای کشورهای همسایه یک امتیاز محسوب می شود. اگر شما عزیزان نیز جز ان دسته افرادی می باشید ه قصد مهاجرت به روسیه را دارید بد نست بدانید برای اخذ ویزای روسیه بایستی برخی مدارک خود را به سفارت کشور مقصد ارائه کنید.
ترجمه رسمی روسی برای ویزای روسیه

آشنایی با انواع ویزای روسیه


بسته به اهداف شما از مهاجرت به کشور روسیه ممکن است شما برای جواز ورود به این کشور نیاز به یکی از ویزای های روسیه داشته باشید. برای مثال ما در این بخش به صرت خلاصه به معرفی انواع ویزاهای روسیه خواهیم پرداخت
  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای بازدید کننده
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی روسیه

 جزء ویزاهای کوتاه مدت به حساب می آید و مدت زمان آن نیز حداکثر حدودا 30 روز خواهد بود. این ویزا به نوعی جواز ورود یک تا 2 نفر را صادر میکند لذا به وسیله یک دعوتنامه نیز قابل انجام است.

ویزای توریستی کشور روسیه جزء یکی از محبوبترین نوع ویزا به حساب می آید که بسیار آسان نیز قابل دریافت خواهد بود. البته این نکته را بدانید که ویزای توریستی روسیه قابل تمدید نیست.

ویزای تجاری روسیه

همانطور که از نام ان کاملا مشخص است این نوع ویزا مختص کسانی است که قصد تجارت در کشور روسیه را دارند و به عنوان یک کارآفرین قصد فعالیت خواهند داشت. برای مثال مدیران شرکت ها برای ملاقات با شرکای خارجی و یا حتی عقد قراردادها میتوانند از ویزای تجاری روسیه استفاده کنند. دقت کنید ویزای تجاری روسیه هم میتواند یکبار ورود باشد و یا چند بار ورود و جالب است بدانید حتی تا 12 ماه قابل اعتبار است.

ویزای بازدید روسیه

این ویزا بیشتر مختص کسانی است که میخواهند مثلا دوستان و یا اقوام درجه یک خود را در یک کشور خارجی ملاقات کنند. زمان اعتبار این ویزا نیز حداکثر تا 3 ماه خواهد بود. نوع ویزای بازدید روسیه نیز یکبار ورود است. دقت کنید این ویزای زمانی صادر می شود که توسط شخص مقیم در کشور روسیه دعوتنامه صادر شود.
بیشتر بدانید: اگر برای اخذ ویزای روسیه نیاز به ترجمه رسمی روسی دارید لازم به ذکر است این خدمات توسط تیم ما انجام خواهد شد.

ویزای دانشجویی روسیه

این نوع ویزای نیز همانطور که از نام آن کاملا مشخص است برای دانشجویانی خواهد بود که قصد تحصیل در کشور روسیه را خواهند داشت. ویزای تحصیلی روسیه یا همان ویزای دانشجویی معمولا برای کل دوران تحصیل صادر می شود و یکبار ورود خواهد بود.

ویزای ترانزیت نیز برای افرادی مناسب است که مثلا میخواهید از طریق کشور روسیه به یک کشور دیگر سفر کنند معمولا مدت زمان اعتبار این ویزا 72 ساعت خواهد بود. این ویزا جزئ ارزانترین نوع ویزاها است و معمولا اخذ ان نیز بسیار اسان است.

ترجمه مدارک لازم برای اخذ ویزای روسیه

درصورتی که واجد شرایط یکی از انواع ویزاهای ذکر شده در بالای این مطلب هستید و نیاز به ترجمه رسمی دارید لازم به ذکر است این خدمات توسط دفتر ترجمه رسمی پارسیس و مترجم رسمی انجام شده و در سریعترین زمان ممکن امکان اخذ تاییدات قانونی خواهد بود. به صورت کلی برخی مدارک که نیاز به ترجمه دارند شامل موارد زیر است:
  • ترجمه ی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ، ( مدارک تحصیلی باید ممهور به مهر دارالترجمه ، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه باشد) .
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل پاسپورت ( بیش از یکسال اعتبار)به همراه ترجمه اصلی
  • گواهی پزشکی سلامت جسمانی و روانی و همچنین تست منفی ایدز.
  • ارائه مدرک زبان الزامی نیست.
  • متقاضیان دوره دکتری باید: انگیزه نامه و مقالات را نیز(در صورت وجود) ارسال بفرمایید. در صورتی که در دوره فوق لیسانس تز نداشتید امکان تحصیل مستقیم در مقطع دکتری را نخواهید داشت!
  • ! باید در نظر داشته باشید که تمامی مدارک جهت انجام پروسه تحصیل و ثبت نام در روسیه باید به تایید سفارت روسیه در ایران برسد!

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترجمه آگهی تغییرات

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان