ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای چین

چین امروزه به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان بوده که علاوه بر منابع غنی اقتصادی در جهان رتبه خوبی در بین کشورهای مهاجرپذیر خواهد داشت. اگر شما به‌عنوان یک متقاضی قصد ورود به کشور چین رادارید و یا می‌خواهید اقدام به دریافت ویزای چین نمایید بایستی برخی موارد گفته‌شده در این مطلب را رعایت کرده تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به اخذ ویزای چین نمایید.
ترجمه مدارک برای ویزای چین

راهنمای دریافت ویزای چین

ویزا به‌صورت کلی به‌عنوان یک جواز ورود به یک کشور خارجی تلقی می‌شود. چین نیز به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته مقصد مهمی برای گردشگران و یا متقاضیانی است که قصد مهاجرت طولانی‌مدت و یا کوتاه‌مدت را به این کشور دارند؛ اما جالب است بدانید ویزای چین انواع مختلفی خواهد داشت که دریافت آن نیز بستگی به شرایط هر ویزا متفاوت است.

البته یک نکته‌ای به‌صورت کلی وجود دارد و آن این است که هر کشوری مجاز است که درخواست ویزا را بپذیرد و یا رد نمایید.

انواع ویزای کشور چین

ما در ادامه به معرفی چند نمونه از ویزای کشور چین می پردازیم. اگر شما در یکی از این دسته های قرار میگیرید بهتر است با انواع ویزای چین آشنا شوید.

ویزای خدمه کشور چین

این نوع ویزا همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است مناسب خدمه و کارکنان شرکت‌های دولتی اعم از شرکت‌های هواپیمایی، قطارهای مسافربری و یا حتی کشتی خواهد بود. معمولاً مدت‌زمان اقامت و یا گذران وقت در کشور خارجی با استفاده از این ویزا کمتر از 1 ماه خواهد بود. البته به‌طور دقیق حدود 10 روز می‌باشد که اگر نیاز به تمدید باشد بایستی توسط کنسولگری تأیید شود.

ویزای توریستی کشور چین

این ویزا نیز همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است مخصوص متقاضیانی است که قصد سفر و یا گردش در کشور چین رادارند لذا مدت‌زمان این ویزا نیز موقت بوده و در حدود 30 روز یا کمتر خواهد بود لذا اگر دعوت‌نامه دارید بایستی برگه دعوت‌نامه و حتی کپی مدارک خود را در اختیار داشته باشید تا کنسولگری با توجه به شرایط قانونی کشور مقصد اقدام به صدور ویزای توریستی چین نماید.

ویزای بازدید از مراکز فرهنگی، هنری و علمی

این ویزا بیشتر مختص کسانی است که می‌خواهند با شرکت در همایش‌های علمی، فناوری و فرهنگی به چین وارد شوند. دریافت ویزای بازدیدکننده کشور چین برای تمامی اقشار جامعه معمولاً حدود 30 روز است و به‌عنوان یک ویزای موقت کشور چین به‌حساب می‌آید.

ویزای تجاری چین

اگر به‌عنوان یک کارآفرین و یا واردکننده محصولات قصد فعالیت در بازار چین را داشته و می‌خواهید از این طریق ازجمله فروش محصولات به تجارت بپردازید بد نیست بدانید این ویزا حدوداً 3 ماه اعتبار دارد و بسته به افراد مختلف نیز متفاوت است

ویزای تحصیلی کشور چین

اگر به‌عنوان یک دانشجو و یا محقق قصد ورود به کشور چین و یا تحصیل در دانشگاه‌های مطرح این کشور رادارید شما می‌توانید از طریق کنسولگری اقدام به دریافت ویزای تحصیلی چین به دو نوع بلندمدت و یا کوتاه‌مدت نمایید. ویزای تحصیلی چین یا ممکن است برای کمتر از 180 روز باشد و یا بیشتر از 180 روز لذا اگر از دانشگاهی پذیرش دارید و یا می‌خواهید در مقاطع مختلف علمی مدارک علمی کسب کنید و نیاز به گذراندن دوره‌های طولانی‌مدت دارید بایستی از این ویزای تحصیلی کشور چین استفاده کنید.

مدارک موردنیاز برای صدور ویزای چین

به‌صورت کلی برخی مدارک عمومی برای اخذ ویزای چین بایستی به سفارت ارائه گردد ازجمله موارد زیر و البته بایستی برخی از این مدارک در دارالترجمه رسمی ترجمه چینی گردد.
اصل گذرنامه (۶ ماه از اعتبار گذرنامه باید باقی‌مانده باشد)
  • کپی گذرنامه
  • تصویر از برگه شماره‌های اضطراری
  • ارائه گذرنامه قبلی در صورت موجود
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • دو عدد عکس که در ۶ ماه اخیر گرفته‌شده است. 
  • دعوت‌نامه
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از کلیه صفحات آن و اصل و ترجمه سند ازدواج
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی

با توجه به مدارک ارائه‌شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترجمه آگهی تغییرات

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان