آشنایی با اصلاحات پرکاربرد و رایج در زبان انگلیسی قسمت اول

ازآنجایی‌که زبان انگلیسی به‌عنوان یک‌زبان بین‌المللی و شناخته‌شده در بین تمامی کشورهای جهان است به همین دلیل یادگیری انگلیسی و آشنایی تخصصی با اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. زبان‌های زنده جهان ازجمله انگلیسی ممکن است توسط زبانشناسان هرساله با کلمات جدیدی به جهان معرفی شوند به همین دلیل اگر قصد آشنایی با برخی از مهم‌ترین اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی هستید در این مطلب با ما همراه باشید؛ اما قبل از هر چیز ما برخی نکات را در خصوص نحوه تسلط شما بر واژگان انگلیسی بیان خواهیم کرد.
اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی

سریع‌ترین راه برای تسلط بر اصطلاحات و واژگان زبان انگلیسی

قبل از اینکه بخواهید انگلیسی را یاد بگیرید بایستی در کارهای خود نظم و هدف داشته باشید. شما با این چند مورد می‌توانید تسلط خود را بر واژگان جدید انگلیسی دوچندان کنید.

دیکشنری و یا فرهنگ لغت شخصی به همراه داشته باشید

سعی کنید برای اینکه تسلط خود را بر واژگان انگلیسی بالا ببرید همواره با خود یک دیکشنری انگلیسی به همراه داشته باشید و از آن نکات مهم را استخراج کرده و حتی‌الامکان معانی آن‌ها را در ذهن داشته باشید.

فیلم و یا سریال زبان اصلی تماشا کنید

بهتر است هنگام تماشای فیلم و سریال با زبان انگلیسی تماشا نموده و ذهن خود را با تلفظ کلمات انگلیسی عادت دهید. البته منظور ما صرفاً تماشا یک فیلم سینمایی نیست شما می‌توانید از برخی فیلم‌های آموزشی استفاده کنید تا از این طریق بتوانید مهارت خود را در تلفظ انگلیسی بالا ببرید. برخی سایت‌های ازجمله سایت FluentU دارای این امکانات خواهد بود.

سعی کنید با مردم انگلیسی‌زبان صحبت کنید

اگر بتوانید به یک کشور خارجی که مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند سفر کنید به‌راحتی می‌توانید در یک اجتماعی قرار بگیرید که همه مردم آن در گوشه و کنار به انگلیسی صحبت می‌کنند هرچه بیشتر در کشور خارجی بمانید تسلط شما در یادگیری این زبان بسیار بیشتر خواهد شد. از طرفی از طریق صحبت با یک انگلیسی زبان شما می‌توانید کلمات و اصطلاحات رایج انگلیسی را به‌خوبی و به‌صورت عامیانه فرابگیرید.

7 نمونه از جملات پرکاربرد انگلیسی به همراه ترجمه فارسی

ما برای راحتی کار شما عزیزان در اینجا 7 نمونه از کلمات جدید و پرکاربرد زبان انگلیسی را معرفی کردیم شما می‌توانید برای تسلط به مکالمه زبان انگلیسی این 7 نمونه را مشاهده کنید. دقت کنید در انتها ما یک نمونه فایل پی‌دی‌اف برای اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی درج کردیم که حدود 50 جمله پرکاربرد را در خود جای‌داده است.

How is it going

کلمه‌ای که به‌عنوان اولین لیست از کلمات پرکاربرد انگلیسی می‌باشد کلمه انگلیسی How is it going خواهد بود. این کلمه زمانی مورداستفاده قرار می‌گردد که بخواهید حال کسی را بپرسید و یا به‌نوعی با او احوال‌پرسی داشته باشید. مترادف این کلمه همان How are you خواهد بود؛ اما اگر بخواهید مدرن‌تر و به‌نوعی متفاوت‌تر عمل کنید از این کلمه می‌توانید استفاده نمایید.

Long time no see

اگر مقداری زبان انگلیسی شما خوب باشید به‌راحتی می‌توانید این کلمه Long time no see را ترجمه کنید. اگر کسی را برای مدت زیادی ندیده‌اید و بعد از مدت‌ها او را ملاقات می‌کنید می‌توانید از این کلمه پرکاربرد انگلیسی استفاده نمایید. ترجمه Long time no see به معنای مدت زیادی بود ندیده بودمت یا همان پارسال دوست امسال آشنا در زبان عامیانه فارسی خواهد بود.

What have you been up to

مردم بومی انگلیسی‌زبان وقتی‌که می‌خواهند بدانند که طرف مقابلشان تا آن زمان چه‌کاری انجام می‌داده و به‌طورکلی مشغول به چه فعالیتی بوده از کلمه انگلیسی What have you been up to استفاده می‌کنند.

Can’t complain

زمانی که همه‌چیز وفق مراد دل شما باشد و به‌نوعی از شرایط نارضایتی نداشته باشید و یا شکایتی نداشته باشید معمولاً از کلمه can’t complain استفاده می‌کنیم.

How do you know

زمانی که بخواهید از کسی بپرسید آیا کسی از موضوعی باخبر است هرچند شما چیزی به او نگفته‌اید یا به‌نوعی تو از کجا می‌دانی باحالت تعجب از او سؤال کنید معمولاً از کلمه انگلیسی How do you know استفاده می‌شود.

It’s very kind of you

زمانی که توسط شخص دیگری موردتمجید و یا لطف و محبتی قرار می‌گیرید و به‌نوعی می‌خواهید از او تشکر کنید از این کلمه It’s very kind of you به معنی نظر لطف شما است در مکالمات انگلیسی خود استفاده کنید.

Thank you anyway

زمانی که شخصی قصد کمک در هر زمینه را به شما داشت اما به هر دلیل این کمک برای شما بی‌نتیجه بود می‌توانید برای اینکه از خجالت او دربیاید از کلمه thank you anyway استفاده کنید. ترجمه انگلیسی این کلمه نیز به معنای به‌هرحال ممنونم از لطف شما خواهد بود.

ما سعی کردیم در این پست کوتاه شمارا با 7 نمونه از بهترین کلمات رایج در زبان انگلیسی آشنا کنیم اما در ادامه می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با حدود 50 نمونه از کلمات رایج در زبان انگلیسی آشنا شوید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم