نقش اصلی نرم‌افزار ترجمه در متون تخصصی


شاید این سؤال همه شما عزیزان باشید و آن این است که آیا می‌توانید خودمان با استفاده از انواع مختلف نرم‌افزارهای ترجمه یک ترجمه کاملاً تخصصی داشته باشیم تا بتوانید به‌راحتی مثلاً برخی متون انگلیسی را به فارسی و بالعکس ترجمه کنیم. در این مطلب، ما قصد داریم با 3 نمونه از نرم‌افزارهای ترجمه شمارا آشنا نماییم اما قبل از همه این موارد بایستی بدانید نرم‌افزارهای ترجمه هیچ‌گاه به‌صورت 100 درصدی نمی‌توانند یک ترجمه حرفه‌ای و دقیقی داشته باشند.
نرم افزارهای ترجمه



3 نمونه نرم افزار ترجمه


ترجمه متون تخصصی کار ساده‌ای نیست. همه ما می‌دانیم متون تخصصی در هر حوزه دارای اصطلاحات تخصصی بوده که بایستی به‌درستی ترجمه شوند. متونی که به زبان‌های خارجی منتشرشده‌اند که بایستی برای ترجمه دقیق آن زمان بسیاری گذاشت تا بتواند یک خرجی تمیز از ترجمه ارائه داد.

وجود نرم‌افزارهای تخصصی در امر ترجمه باعث شده تا مترجمان نیز بتواند از امکانات آن در حد معقولی استفاده نمایند. اصول کار نرم‌افزارهای ترجمه این است که کار ترجمه را آسان کرده و به‌سرعت عمل مترجم در حین ترجمه کمک شایانی کند. در ادامه نرم‌افزارهایی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که کار ترجمه را ساده خواهند کرد.

نرم‌افزار ترجمه Memsource


این نرم‌افزار به‌عنوان یک نرم‌افزارهای ترجمه متون بوده که کاملاً شناخته‌شده و معتبر است. نرم‌افزار ترجمه Memsource هم دارای نسخه تحت وب می‌باشد و هم اینکه نسخه دسکتاپ دارد. اگر برای اولین بار می‌خواهید یک نرم‌افزار خوب و درعین‌حال ساده را استفاده کنید این گزینه خوبی است.

نرم‌افزار ترجمه WORDBEE


این نرم‌افزار ترجمه معمولاً برای ترجمه‌های تخصصی بر روی مقاله نیز کاربرد دارد. بسیاری از مترجمان همواره می‌توانند در کنار ترجمه‌های خود از نرم‌افزار WORDBEE استفاده نمایند. این نرم‌افزار با استفاده از فناوری CAT و حافظه هوشمند به‌صورت یک دوره 15 روزه رایگان بهترین عملکرد را برای ترجمه‌های متون تخصصی خواهد داشت.


نرم‌افزار ترجمه Smartcat


نرم‌افزار ترجمه اسمارت کت به‌عنوان یکی از دیگر از لیست 3 نمونه نرم‌افزارهای ترجمه بوده که بسیاری از مترجمین خصوصاً مترجمان تخصصی از آن استفاده می‌کنند. البته بیشتر برخی متون ساده با آن قابل ترجمه خواهد بود. نرم‌افزار SmartCat علاوه بر خدمات رایگان برخی خدمات پرمیوم را نیز در بطن خود دارد که از تمامی خدمات آن به‌صورت 24 ساعته پشتیبانی خواهد کرد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه آگهی تغییرات

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم