ترجمه ابلاغیه

ترجمه ابلاغیه در دارالترجمه رسمی پارسیس قابل انجام است 


ترجمه رسمی ابلاغیه


ابلاغیه، یک سند حقوقی است که در انواع دعاوی قانونی و در طی مراحل مختلف آن قابل صدور است
برای اعلام موضوعات و اخبار در بین عامه مردم روش­های مختلفی وجود دارد. در روابط عادی اجتماعی مهم رساندن خبر به طرف مربوطه است و نحوه و تشریفات خاصی عموماً برای آن در نظر گرفته نمی­شود. اما هنگامی­که پای مسائل حقوقی و قضایی در میان باشد ماجرا کاملاً متفاوت خواهد شد و علاوه بر ماهیت موضوعات، تشریفات انجام آن نیز دارای اهمیت خاصی می­شوند.
ابلاغیه، یک سند حقوقی است که در انواع دعاوی قانونی و در طی مراحل مختلف آن قابل صدور است. از طریق ابلاغیه، مخاطب (خواه دارای شخصیت حقیقی باشد و خواه دارای شخصیت حقوقی) از مفاد و مندرجات و کیفیت دادرسی و مراحل و تشریفات آن آگاه می­شود. بدیهی است برای اجرای هر حکم و قراری، اطلاع مخاطب از آن شرط لازم است.
ساده ­ترین مثال در این خصوص آغاز یک دعوی در محکمه است. با مطرح شدن موضوع در دادگستری و تشکیل پرونده برای آن، نخستین دستور دادگاه صدور ابلاغیه است که در واقع ابلاغ یک نسخه از دادخواست به خوانده است.

مراحل و قوانین ابلاغیه

همان­گونه که ذکر شد پس از طرح دعوی در یک دادگاه صالحه نخستین کار دادگاه صدور ابلاغیه است. برای انجام این امر رئیس دفتر دادگاه نسخه ­ای از دادخواست را به همراه پیوست­ های مربوط به آن (در صورت وجود و نیاز) برای خوانده ارسال می­کند.
ارسال و ابلاغ این دادخواست بر عهده افرادی است که مامورین ابلاغ خوانده می­شوند. زمان مشخص شده در قانون برای انجام ابلاغ و اخذ رسید از طرف دعوا توسط مامور ابلاغ، دو روز است (زمان آن محدود به ساعات اداری نبوده و در هر ساعتی از شبانه روز می­تواند انجام شود) و پس از آن مامور ابلاغ می­بایست رسید ابلاغ و یا برگ امتناع از دریافت ابلاغیه را به دفتر دادگاه عودت دهد.
انجام ابلاغ تنها توسط ضابط دادگستری (مامور ابلاغ) انجام می­شود و ارسال ابلاغیه توسط پست یا کارمندان دادگاه پذیرفتنی نیست.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

آشنایی با انواع لهجه های عربی و مقایسه آنها

لیست کامل دارالترجمه های آلمانی در تهران و مورد تایید سفارت آلمان

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم