ترجمه زبان مراتی


ترجمه زبان مراتی

ترجمه زبان مراتی

ترجمه زبان مراتی (Marathi language) ، ترجمه یکی از زبانهای رسمی در کشور هندوستان است . که بیشتر شامل غرب هندوستان  من جمله جزیره  گوا به زبان مراتی تکلم میکنند  .
هرچند تاریخ تمدن هندوستان و کوچ آریایی ها به بیش از پنج هزار سال گذشته باز میگردد ، اما در مورد مراتی زبانان در شبهه قاره ی هندوستان زمان به کمتر از دو هزار سال مربوط می باشد . مردمانی با پیشه ی کشاورزی که تمایل به تاسیس ساختار حکومتی و قلمرو داشتند .
بیشتر مراتی زبانان در استان مهاراشترا ساکن هستند که سومین استان بزرگ هند محسوب میگردد . زبان مراتی که در واقع ریشه هندوآریایی دارد بیشترین کلمات فارسی را در خود جای داده و از آنجایی که مرکز استان مهاراشترا بندر بمبئی می باشد یک استان با درآمد سرانه ی بالاتر نسبت به سایر استان ها در هندوستان می باشد و با بیش از هفتاد میلیون گویشگر در هندوستان ، چهارمین زبان پرگویش در هند شمرده میشود .
دارالترجمه رسمی زبان مراتی پارسیس بنا به حفظ اولویت نیازهای کشور در مبحث ترجمه رسمی زبانهای خارجه ، دپارتمان زبان مراتی را به شما عزیزان بدین شرح معرفی می نماید : ترجمه متون اداری ؛ دولتی ؛ اسناد اتاق بازرگانی ؛ اوراق هویتی ؛ مدارک تحصیلی ؛ احکام قضائی ؛ وکالتنامه های مختلف ؛ از زبان مراتی به فارسی و از فارسی به مراتی و سایر زبانهای رایج و واسط . ترجمه شفاهی و اعزام مترجم به اقصی نقاط مورد نظر شما . ترجمه مقالهو کتب دانشگاهی به زبان مراتی . ترجمه فوری برای کلیه رده های ترجمه . ترجمه تخصصی برای متون علمی و فنی که توسط تیم های علمی ترجمه مراتی انجام میشود.

آشنایی با ترجمه زبان مراتی

آشنایی با زبان مراتی ، نیاز به کنکاش چندانی ندارد زیرا که اغلب فیلمهای هندی زبان مراتی می باشد و از آنجایی که بالیوود به عنوان پایتخت تولید فیلم در جهان شناخته میگردد و جغرافیای بالیوود در بمبئی واقع گشته است ، پس میتوان زبان مراتی را زبان فرهنگ و هنر و اقتصاد هندوستان معرفی نمود . مردمان این ناحیه با درآمدی شصت درصد بیشتر نسبت به سایر هندی ها ، از طبقه اقتصادی بالاتری برخوردار هستند . بیش از نود درصد مردم استان مهاراشترا هندو هستند و در تاریخ مراتی خود که از زمان پادشاهی شیواجی ( छत्रपती शिवाजीराजे भोसले ) شکل گرفت ، افتخار بیرون راندن و مبارزه با ایلخانان مغول و گورکانیان را دارند .

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

مدارک مورد نیاز برای ترجمه رسمی دیپلم

ترجمه رسمی کارت ملی

ترجمه آگهی تغییرات